En textilaccessoar


Igår påbörjade vi ett nytt projekt, tillsammans med F14. Vi delades upp i par och tillsammans ska vi skapa en textilaccessoar, utav överblivna kläder som vi fått ifrån Röda Korset. Det var stora kassar med kläder som lassades upp på bordet och jag måste säga att jag blev lite påmind om Beyond Retro projektet, även om dessa kläderna innehöll långt färre paljetter. Det är en ganska kort kurs så nästa vecka ska vi redovisa resultatet vilket har både för och nackdelar då det finns vissa begränsningar till projektet. Förhoppningsvis kommer de gilla resultatet och det var tal om att det kanske kommer att bli en liten utställning senare för allmänheten att beskåda, men det återkommer jag om när jag vet mer.

Sedan har jag fått lite extra energi till att ta tag i mina uppgifter till fotokursen så jag har börjat researcha och planera inför nästa fotouppgift som är porträttfotografi i miljö.


0 comments:

Post a Comment