Beckmans ansökan 2012

Ansökningsproverna till Beckmans släpptes ju för ett tag sedan, vilket jag nog inte nämnt så mycket här på bloggen. Som uppmuntran till er som ska söka till Beckmans Designhögskola 2012, modelinjen, tänkte jag skänka er lite hjälp och tips. Jag har jag själv sökt två gånger och jag ver hur jobbigt,frustrerande men också roligt det är.

Några uppmuntrande ord till er: kämpa på! Oavsett hur det går så kommer ni att lära er otroligt mycket under ansökningens gång. Det gjorde i alla fall jag. Några andra bra grejer att tänka på är att vara sig själv, gör det som du tycker passar in på uppgiften och tänk inte så mycket på vad du tror att juryn vill ha. Skissboken är superviktig så var tydlig och ha med allt. Det var mitt största misstag första gången jag sökte. Jag dokumenterade inte tillräckligt mycket i min skissbok, till året efter fyllde jag två stycken (vilket man absolut inte måste göra eftersom det är helt individuellt).

Mitt sista råd, glöm inte att fixa de där andra papprena så som personbevis och CV etc. i god tid. Spara det inte tills sista timmarna innan deadline även om det känns mindre viktigt än de stora uppgifterna. Det är alltid jobbgt att behöva fixa sådant i sista sekund.

Hoppas att det hjälpte lite grann och lycka till!

0 comments:

Post a Comment