Rand, Ruta, Prick


I fredags hade M14 sin första egna vernissage. Tidigare har min klass bara haft vernissage tillsammans med de andra ettorna men så var det då äntligen vår tur att visa upp lite av det vi gjort. Kursen som vi precis avslutat dagen innan var ju då Rand, Ruta, Prick som jag nämnt här innan. Vi skulle arbeta med strikt grafiska mönster i svart vitt och endast göra ränder, rutor och prickar. Sedan skulle vi göra en line up och drapera upp/sy en outfit i full skala på docka.


Jag fastnade för ränder så det slutade med att jag främst gjorde olika varianter på ränder. Det finns ju så mycket mer som man kunde ha gjort, kunde ha gjort bättre och att jobba med mönster är verkligen en utmaning för min del men jag ser det som en del i processen och utvecklingen så tills nästa gång får jag se till att göra ännu bättre!


Här är lite av vad de andra visade upp på vernissagen.



0 comments:

Post a Comment