My trip to China part 1

The Clouds

Förbered er själva på en hel bunt med bilder ifrån min resa till Kina. Min trognaste kompanjon på resan var ju min kamera så det blev ganska många bilder och här kommer bilderna från dag ett på resan.

Some Mountains

A Statue

I min jakt på en Apple store som sålde datorladdare som passade till kinesiska uttag hittade jag den här snubben utanför en byggnad. Faktum är att jag egentligen hade tagit med mig en reseadapter för att kunna använda min egen laddare men den passade inte till min datorsladd så allt mitt förberedande var förgäves.

The Subway

A Hutong alley

Entrance to Imperial Palace

Första dagen var jag aldrig inne i den Förbjudna staden, utan fokuserade på att gå runt Tianmen Square och att inte svimma av hettan och fukten som hela tiden hängde i luften.

Monument

Dinner #1

Första middagen blev en nudelsoppa med musslor, räkor, bläckfisk och rosa fiskbullar. Nedan ser ni mitt hotel som jag bodde på. Turistinformationsdisken var en räddare i nöden som både kunde engelska och som kunde skriva ner alla adresser jag ville ta mig till.

My hotel

0 comments:

Post a Comment