My Trip to China part 2


Streets




Dag två i Beijing spenderade jag till stor del på den kinesiska muren där jag träffade Simone från Schweiz och Mike från Polen som också reste själva så vi slog följe under dagen och besteg många branta och långa trappor på muren. Muren var ju fantastiskt imponerande även om man efter 3 timmars vandrande tyckte att allt såg likadant ut. Senare på kvällen begav jag mig tillsammans med Mike till en nattmarknad mitt i Beijing där man kunde testa lokala specialiteter, både goda och allmänt knäppa sådana. Jag avstod tusenfotingarna och gräshoppor men testade en god bläckfisk och en mindre god sjöstjärna.

A Taxi

The Great Wall

The Great Wall


The Great Wall

The Great Wall


The Great Wall


The Great Wall




The Great Wall

The Great Wall


Sanlitun Village

Sanlitun Village
Sanlitun Village

Night Market

Night Market


IMG_2562Night Market


Night Market

Night MarketNight Market

Night MarketNight Market

0 comments:

Post a Comment