My trip to China part 5

Terminal 3

Efter några dagar i Beijing bar det av till den gigantiska terminal 3 för att flyga till Yanji i norra Kina. I Yanji möttes jag av Coleen som är en god vän till Stella som var utbytesstudent på SU medan jag läste där och anledningen till att jag åkte till Yanji. Coleen var super snäll och mötte mig på flygplatsen, fixade mitt hotellrum och guidade mig runt i Yanji eftersom Stella var upptagen den dagen och inte kunde möta mig.  

Vi åt koreansk mat och vandrade runt på gator kantade med skyltar på koreanska och mandarin eftersom det finns en stor del sydkoreaner i området vilket påverkar såväl maten och kulturen i området. Jag fick även en rundtur på Coleens universitet som låg lite utanför staden. Det som slog mig mest var vilket kontrast det var till Beijing. Beijing i sig är på sätt och vis kontrasternas stad där gammalt blandas med nytt men ändå en väldigt modern stad i jämförelse med de andra städerna jag besökte.

Min tanke var att köpa massor med kinesiskt och koreanskt godis som jag skulle ta hem till mina nära och kära. Resultatet blev att det såg ut som att jag rånat en godisaffär.

Korean Noodles

Colleen

Streets of Yanji

Strawberry smoothie

University grounds

Bibimbap

Hotel View

More Candy

0 comments:

Post a Comment