My Trip to China part 6

Korean sushi


Under min andra dag i Yanji tar min resa en annan form. Stella möter upp mig och det blir väldigt mycket fokus på mat under resten av resan. Vi börjar med koreansk sushi till lunch innan vi åker ut till Wangqing som är Stellas hemstad. Där får jag testa en typ av issallad som består av krossad is, röda bönor, rismjölskuber och kokosmjölk. Till middag åt vi god men stark koreansk mat tillsammans med Stellas mamma, mormor och några till. I provinsen Yanbian är det en stor del koreaner som är bosatta vilket gör att provinsen är känd för sin koreanska mat som faktiskt är riktigt utsökt.

För att avsluta kvällen visar Stellas mamma upp lite dansmoves. Det är populärt bland kinesiska ladies att dansa synkroniserat till poplåtar på kvällarna i stora grupper. Efter det promenerar vi längs med floden till en nattmarknad där jag får testa på potatis pannkaka och hemmagjort risvin men efter det fick det var nog med äventyr för en dag. 

On the Road


Ice salad with Stella


Three generations


Korean Dinner
 

Dancing


Evening in Wangqing


Lanterns


Potato Pancake and Rice Wine



0 comments:

Post a Comment