My Trip to China part 3


The Temple of Heaven

Tredje dagen i Beijing begav jag mig ut för att se lite historiska byggnader. Första stoppet var the Temple of Heaven, som även var en jättestor park som man kunde vandra runt i och titta på folk som övade tai chi, spelade badminton eller bara vilade bland träden.

Till lunch åt jag vegetariska dumplings på en restaurang som öppnade redan år 1738 och som var känd för sina mycket goda dumplings. Efteråt bar det av till den Förbjudna staden, eller rättare sagt, The Imperial Palace, som också bjöd på många byggnader med röda pelare, guld detaljer och mycket grönt samt turkos. Det var lite överväldigande måste jag medge och även om det var otroligt imponerande i storlek så blev det nästan lite för mycket klassisk arkitektur att jag avslutade turistandet där och sedan hängav mig åt att testa lite snacks och godis, helst med grönt te smak för det är så himmelskt gott! Även chipssmakerna är väldigt annorlunda då chipshyllorna i affären lockar med smaker så som bläckfisk, citron te eller ost och hummer smak.

The Temple of Heaven

The Temple of Heaven

The Imperial Palace

The Temple of Heaven

The Temple of Heaven

The Temple of Heaven


Tree


Hutong area


Dumplings


The Imperial Palace


The Imperial Palace


The Imperial Palace


The Imperial Palace


Candy




0 comments:

Post a Comment