Abstrakta Fotografier








Kanske har jag nämnt detta innan men jag håller på att gå en fotokurs på distans nu i höst som vår fotolärare på Beckmans håller. Så den är på distans fast jag har ändå möjlighet att träffa läraren lite då och då vilket inte är helt fel. Jag har aldrig ansett mig vara bra på att fotografera och har dömt mig själv till att heller aldrig bli det. Så varför tackade jag till att gå en fotokurs? Ja det är en bra fråga men jag är ju lite av en kunskapstörstande nörd så om det finns något som jag kan lära mig som jag kan ha nytta av så vill jag ju gärna göra det.

Första uppgiften var att fota en serie med abstrakta fotografier och här är resultatet. Jag blev väldigt förvånad när jag fick tillbaka feedbacken och det var väldigt roligt att få höra att mina bilder faktiskt var en ganska lovande början. Jag ska ju inte påstå att jag siktar på att byta bana och göra karriär inom fotografi men det kan ju alltid vara bra att kunna grunderna åtminstone. Min lärare är väldigt duktig och ger otroligt bra konstruktiv kritik. Han håller i distanskurser både för nybörjare och för människor som redan är duktiga på att fotografera. På hans hemsida duckphoto.se kan du läsa mer om hans kurser, om kameran, fotografering och bildbehandling i största allmänhet. Så det är en bra och pedagogisk hemsida jag verkligen kan rekommendera!

0 comments:

Post a Comment