Vernissage och fina omnämnanden


Ännu ett inlägg ifrån förra bloggen. Detta är mest för att kunna ha lite av det viktiga på ett och samma ställe.

Bild ifrån Damernas Värld

Bild, Henrik Cheng

Bild, Henrik Cheng

Det har ju vernissage i lördags. Vår vernissage för att vara mer specifik och den var väldigt lyckad. Jag blev imponerad över att det faktiskt var så mycket folk där och sedan kom ju Martina Bonnier en liten snabbis för att intervjua oss elever som gjort utställningen. Det var bubbel, liveband och trevliga människor som uppskattade våra tolkningar av årets Nobelpris. Sedan blev det omskrivet av lite olika journalister och artikeln ifrån Damernas värld finnes här och den ifrån Zickermans kan du läsa här.

Bild, Henrik Cheng

Bild, Henrik Cheng

För er som missade vernissagen så står utställningen kvar tills den 22a januari, alltså inte den 1a januari som Damernas Värld skriver. Så ta tillfället i akt och kom och se Beckmans förstaårs elever tolka årets Nobelpris.


Jag kan även passa på att nämna att Shock utställningen som jag gjorde i somras tillsammans med Frida Edlund och Jenny Larsson var med en kort snutt i extramaterialet av svts dokumentärserie "Klubben" som ni kan se på svtplay.se

Sist, men absolut inte minst, och en aning försenat, så måste jag bara berätta om det fina omnämnadet jag fick i finaste Cornelias blogg i inlägget den 6e december. Hon är så otroligt fin och vältalig hon! ^^

0 comments:

Post a Comment