Magasin 3


Det är ett tag sedan Ai Wei Wei utställningen på Magasin 3 öppnade och jag skäms nästan för att inte ha tagit mig tiden att åka dit ut och titta på den tidigare för den är fantastisk! 

Anledningen till att jag väntat med att besöka den till i veckan var för att vi fick en guidad visning av vår lärare Anja som arbetar på Magasin 3. Det är en väldigt lågmäld men mycket tänkvärd utställning som jag varmt rekommenderar alla som har möjlighet att besöka. För en person som är uppvuxen i Sverige, med alla de friheter och rättigheter som vi har så finner jag det ibland svårt att sätta mig in i hur det verkligen är i ett land som Kina. Ai Wei Wei lyckas ändå förmedla så många tankar och samhällskritik i det han gör att jag känner mig gripen av detta. Ai Wei Wei på Magasin 3 är en utställning som jag definitivt ska försöka besöka en gång till innan den tas ner den 10e juni.



0 comments:

Post a Comment